Pijn of acute situaties?

Spoed

Bij acute pijn, een bloeding in het gebit of een uitgeslagen tand belt u naar onze praktijk op 030 289 5503. Gedurende onze reguliere openingstijden behandelen we u direct indien onze planning het toelaat. Buiten kantooruren kunt u contact opnemen met de waarnemend tandarts op 0900 8602

Ook als u nóg geen patiënt bent, helpen wij u graag. U kunt ons bellen op 030 289 5503.

Tandletsel

Uitgevallen tand

Plaats een melktand nooit terug! Dit kan de doorkomende tand beschadigen.

Voor volwassen tanden:

• Houd de tand vast aan de bovenkant (het zichtbare deel) en niet bij de wortel. Spoel 10 sec af met koud water. Maak de tand niet schoon en desinfecteer hem ook niet.

• Houdt de tand vast aan het witte gedeelte (het gedeelte dat meestal zichtbaar is) en plaats de tand, met de juiste kant naar voren, terug in de holte.

• Ga direct naar uw (of een vervangende) tandarts voor advies.

Als de tand niet terug te plaatsen is:

• Stop de tand in een beker melk of, wanneer je geen melk hebt, in je mond onder de tong of tussen je wang en tandvlees.

• Zorg ervoor dat je tand niet droog wordt en desinfecteer hem niet.

• Ga direct naar de tandarts. Indien je eigen tandarts afwezig is, bel dan naar de spoedgevallendienst. U heeft de meeste kans van slagen als de tand binnen één uur wordt teruggeplaatst.

Werkdagen overdag

Voor dringende spoedgevallen zijn wij telefonisch bereikbaar op 030 289 5503 van 08:00 tot 17:00.

Avonduren, weekend en feestdagen

Voor dringende spoedgevallen, zoals nabloedingen en ongevallen, kunt u contact opnemen met de waarnemend tandarts op 0900 8602. U wordt verbonden met de tandartspoedpraktijk in het St. Antonius ziekenhuis Leidsche Rijn.